قابلیت مخفی کردن اعضای گروه به تلگرام اضافه می‌شود
قابلیت مخفی کردن اعضای گروه به تلگرام اضافه می‌شود
دسامبر 28, 2022
برنامه هواشناسی Dark sky اپل به پایان راه خود رسید
برنامه هواشناسی Dark sky اپل به پایان راه خود رسید
ژانویه 2, 2023
جدیدترین آپدیت تلگرام

جدیدترین آپدیت تلگرام با قابلیت مخفی کردن اعضای گروه‌ منتشر شد

جدیدترین آپدیت تلگرام با قابلیت مخفی کردن اعضای گروه‌ منتشر شد

تلگرام روز گذشته (29 دسامبر) آخرین بروزرسانی خود در سال 2022 را منتشر کرد. در جدیدترین آپدیت تلگرام قابلیت‌های مختلفی برای کاربران ایجاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مخفی کردن اعضای گروه‌ها، اسپویلر ویدیو و ابزار جدید برای پاک کردن حافظه کش اشاره کرد. در این مطلب به مهم‌ترین قابلیت‌های جدید این پیام‌رسان محبوب نگاهی می‌اندازیم.

مخفی کردن اعضای یک گروه توسط مدیران

جدیدترین آپدیت تلگرام

چند روز پیش از انتشار جدیدترین آپدیت تلگرام، چند افشاگر از قابلیت مخفی کردن اعضای گروه توسط مدیران در بروزرسانی بعدی این پیام‌رسان خبر داده بودند. حالا این قابلیت به تلگرام اضافه شده است و مدیران گروه‌های با بیش از 100 عضو می‌توانند اعضا را مخفی کنند. با این کار، سایر افراد دیگر متوجه کاربر مخفی شده نخواهند شد. بر اساس تصویر فوق، ادمین‌ گروه‌ها برای مخفی کردن اعضا باید از گزینه “Hide Members” استفاده کنند.

تصویر پروفایل جایگزین برای مخاطبین

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این پیام‌رسان محبوب که در دسترس کاربران قرار است، انتخاب تصویر جایگزین برای مخاطبین است. در واقع افراد می‌توانند برای پروفایل مخاطبین خود یک تصویر انتخاب کنند. تصویر انتخاب شده، فقط توسط کاربر قابل مشاهده است و طرف مقابل نمی‌تواند آن را ببیند.

 البته افراد می‌توانند این تصویر را به دیگران نیز پیشنهاد بدهند تا شاید آن‌ها هم از همین عکس برای پروفایل مخاطب مورد نظر استفاده کنند. کاربران برای تغییر عکس پروفایل مخاطبان باید به پروفایل آن‌ها مراجعه کرده با کلیک کردن روی گزینه “Edit” و انتخاب”Suggest Photo For” تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مطلب مرتبط  آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

اسپویلر تصاویر و ویدیوها

جدیدترین آپدیت تلگرام

 

یکی دیگر از جدیدترین قابلیت‌های تلگرام، اسپویلر فایل‌ها و محتواهای تصویری است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند فایل‌های چند رسانه‌ای خود را تار کنند تا در همان نگاه اول مشخص نباشد و کاربر با لمس فایل بتواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد. البته ناگفته نماند که این قابلیت قبلا برای محتواهای متنی فراهم شده بود.

ابزار پاکسازی حافظه داخلی

جدیدترین آپدیت تلگرام

در نسخه جدید تلگرام یک ابزار جدید برای پاک کردن حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است تا افراد با استفاده از بتوانند فرایند پاکسازی حافظه داخلی را مدیریت کنند. افراد به وسیله این ابزار می‌توانند تنظیمات جدیدی را به منظور  پاک کردن خودکار برای حساب کاربری خود ایجاد کنند. به عنوان مثال، افراد به کمک این ابزار می‌توانند فرایند پاکسازی حافظه داخلی را برای چت‌های خصوصی، گروه‌ها و کانال‌ها جدا کنند.

علاوه بر این، ابزار پاکسازی حافظه داخلی تلگرام یک پای چارت از وضعیت مصرف حافظه داخلی تلگرام را نیز در اختیار  کاربران قرار می‌دهد. افراد به وسیله این پای چارت می‌توانند ببینند که فایل‌های مختلف چه میزان از حافظه داخلی تلگرام را اشغال کرده است.

قابلیت تصویر پروفایل عمومی

تلگرام از مدت‌ها قبل قابلیت مخفی کردن تصویر پروفایل برای برخی از مخاطبان فراهم کرده بود. به بیانی دیگر، کاربران می‌توانستند تصویر پروفایل خود را فقط برای برخی از مخاطبین خود به نمایش بگذارند و سایر افراد امکان دیدن آن را نداشته باشند.

حالا تلگرام این قابلیت را گسترش داده است و کاربران برای آن دسته از مخاطبانی که نمی‌خواهند که پروفایلشان را مشاهده کنند می‌توانند یک تصویر پروفایل عمومی ایجاد کنند. با این کار، افراد به جای مشاهده  پروفایل بدون تصویر می‌توانند عکس انتخاب شده و عمومی  کاربر را مشاهده کنند.

مطلب مرتبط  اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند

 ابزارهای جدید نقاشی و نوشتن متن

در جدیدترین بروزرسانی این پیام‌رسان محبوب ابزارهای جدیدی برای نقاشی و نوشتن متن ایجاده شده است تا امکانات و قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد. در همین راستا، اندازه تصویر بر اساس سرعت نقاشی کاربر تغییر می‌کند. علاوه بر این، یک ابزار برای تار کردن تصاویر نیز قرار گرفته است. کاربران همچنین می‌توانند اشکالی مانند دایره، مربع و ستاره را به صورت خیلی سریع به فایل خود اضافه کنند.

افزون بر قابلیت‌های مذکور، کاربران هنگام نوشتن متن روی تصاویر و ویدیوها می‌توانند سایز، فونت و حتی پس زمینه آن را عوض کنند. همچنین امکان اضافه کردن ایموجی‌های متحرک به تصاویر و ویدیوها نیز فراهم شده است.

منبع: telegram

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *